Roberto Rossellinin lentə aldığı “Rome, Open City” filmi II Dünya Müharibəsi
haqda ən sarsıdıcı filmlərdən biridir. Buna səbəb filmin müharibənin bitdiyi
ildə, müharibənin iz qoyduğu şəhər olan Romada lentə alınmağıdır. Filmin
sseranistləri arasında isə mşəhur italiyan rejissor Federico Fellini də var.
Film bir çox tənqidçilər tərəfindən müharibə haqda çəkilmiş ən yaxşı fim kimi
qiymətləndirilib. Hətta bir çox rejissorun müharibə haqda çəkdiyi filmlərə dərindən
təsir göstərib.
Filmdə hadisələr 1944-cü ildə baş verir. Bir nasist zabiti Romadakı antifaşist
etirazçıların lideri Giorgio Manfredinin axtarışındadır. Bu filmin əsas mövzusu
sayılır. Bununla yanaşı filmdə bir-birilə kəsişən bir neçə yaxın həkayə də cərəyan
edir. Filmin əvvəlində Pina və oğlu Marcello ilə tanış oluruq. Atasını itirən
Pina başqa bir antifaşist təbliğatçı olan Francesco ilə evlənmək niyyətindədir
və toya hazırlaşırlar. Elə bu ərəfələrdə də Pina ilə Giorgionun yolları kəsişir.
Şəhərin başqa bir səmtində isə rahib Don Pietro etirazçılara kömək məqsədi ilə
yardım kompaniyasına başlayır. Pinanın oğlu Marcello da etirazçıdır, dostları
ilə şəhərin bəzi yerlərində barrikadalar quraraq işğalçılara qarşı mübarizə
aparır. Etirazçılar isə bir-birlərinə yoldaş deyə xitab edirlər. Bir müddət
sonra etirazçıların vəziyyəti filmdə gərginləşir. Giorgio və Don Pietro ələ
keçirilir. Nasistlərin etirazçıların toplaşdığı evə basqını nəticəsində
Francesco ələ keçməmək üçün qaçmaq məcburiyyətində qalır, onun arxasınca gedən
Pina isə vurulur. Georgio həbsxanada çox ağır işgəncələrə məruz qalır. Don
Pietro isə öz gənc tələbələrinin gözü önündə vurularaq öldürülür.
Francois Truffaut müharibə filmləri ilə əlaqədar belə bir fikir bildirmişdir:
“Ən təsirli müharibə filmləri müharibədən az müddət sonra dağıntıdan başqa heç
nəyin qalmadığı şəhərlərdə çəkilən filmlərdir. Rossellininin “Germany Year Zero”
və Alain Resnailsin “Night and Fog” bu
tip filmlərin ən yaxşı nümunələridir”. “Rome, Open City” filmi də bu tərifə
uyğun gələn filmlərdəndir. Filmi həddən artıq təsirlidir və italiyan
tamaşaçısının zehninə hopan müharibə təəssüratlarını kökündən dəyişməyi
bacarmışdır. İç-içə olan hadisələr, müharibə travmasıyla mübarizə aparan
ayrı-ayrı personajların dramatizasiyası filmə hiss oluna bilən ağırlıq
qatmışdır. Yadda qalan digər müharibə filmlərində olduğu kimi bu filmdə də
böyük partlayışlarla diqqət çəkən səhnələr yoxdur. Bundan əlavə müharibənin adi
insanlarda yaratdığı duyğusal təzyiq ön plana çıxarılmışdır. Bu duyğusal təzyiqi
hiss etdirmək üçün hər səhnəni ona uyğun musiqi müşayət edir. Lakin müharibənin
ekranda yaratdığı ağır hisslərə baxmayaraq, film həmin dövrdə insanlar üçün
vacib olan ümid hissini ötürməyi bacarır.
İtaliya neoralizminin bütün detallarını hiss etdirən, filmin ən təsirli səhnəsi
- Pina və nişanlısı Francesco ilə söhbəti zamanı bu travmadan necə qurtulmaq
haqda mübahisə etdikləri səhnədir. İkisi də sakit və üz ifadələri donuqdur. Səhnənin
bir hissəsində Francesco sakit bir tərzdə “Qorxmaq lazım deyil çünki düz
yoldayıq” deyir. Filmin digər bir səhnəsində faşistlərin vəhşi bir robot
olmadığı, onların da insan olduğu vurğulanıb. Sərxoş bir nasist əsgərin onların
etdiklərinin əxlaqsızlıq olduğunu qışqıra-qışqıra deməyi bu mənada ifşaedici
xarakter daşıyır. Bu səhnə düşməni insaniləşdirmək cəhdləridir.
Romanın bombalanmış küçələrində,dağılmış binalarında başqa bir sözlə, gerçək
məkanlarda filmin lentə alınması onun dramatik tərəfini gücləndirib. Film
yaratdığı güclü matəm duyğusunu bu məkanlara borcludur. Filmin insani tərəflərini
ön plana çıxaran səhnələrindən daha biri isə Don Pietronun ölməzdən əvvəl
dedikləri idi: “Qəhrəmancasına ölmək çətin deyil, çətin olan qəhrəmancasına
yaşamaqdır”
0 Şərh:
Yorum Gönder