“Qızıl Palma” və “Qızıl Ayı” mükafatlarına layiq görülmüş rejissor Terrence
Malickin filmoqrafiyasının ilk filmi 1973-cü ildə lentə aldığı “Badlands”dir.
Bu filmlə rejissor sonraki illərdə necə işlər ortaya qoyacağının ilkin
toxumlarını səpir. 30 yaşında olarkən lentə aldığı bu ilk film Malick
filmoqrafiyasının təməlini təşkil edir. 40 illik kino kareyerası boyunca sadəcə 7 tammetraj filmə imza atıb və filmlər
arasındakı olan uzun müddət onun işinə necə diqqət verdiyinə dəlalət edir.
Filmdə gələcək illərdə məşhur simalara çevrilən – Martin Sheen və Sissy
Spacek hələ karyeralarının əvvəlində iki gənc akytor və aktrisa kimi qarşımıza
çıxır. Sheen filmdə sərgərdan ruhlu Kit, Spacek isə donuq sifətli gənc bir qız
olan Holly obrazlarını canlandırır. Holly anasını hələ kiçik yaşlarında itirmiş
və o illərdən bəri atası ilə yaşamış və atası ilə məsafəli münasibətdə olan
qızdır. Bu səbəbdən mənəvi cəhətdən yarımçıq və ruhca içə qapanıq xarakterə
malikdir. Yaşadığı həyat və dünya arasında sanki gözə görünməz bir sədd çəkilib.
Kit isə xaricdən baxıldığında Hollynin tam əksi kimi görünsə də, əslində bu
obrazların ortaq sıxıntısı var və onlar ruhən boşluq içindədirlər. Kit zibil
yığan olmağına baxmayaraq, James Deanə bənzər yaraşığı ilə bir çox qızı yoldan
çıxara biləcək potensialdadır. Lakin o bu yaraşığını Hollyni yoldan çıxarmaq
üçün istifadə edir. Çünki Kitin tək motivasiyası zibillərini yığdığı orta sinifə
məxsus bir ailənin qızını ələ keçirib içində var olduğu sosial vəziyyətin
qisasını almaqdır. Holly də indiyə kimi heç kimdən görmədiyi bu marağı belə bir
yaraşığa malik insandan görməyinin müqabilində özünü çox fikirləşmədən Kitə təslim
edir və beləcə filmin dinamikasının artmağına təkan verir. Bu iki personaj
onlara istəmədikləri həyatı yaşamağı məcbur edən sosial mühitin bütün
qurumlarından xilas olub daxilindəki insanın ən saf halını ortaya çıxarmaq üçün
təbiətə üz tutaraq həyatlarında yeni bir başlanğıc edirlər. Bu başlanğıc üçün
seçdikləri üsul isə cəmiyyətin illərdir onlara tətbiq etdiyi psixoloji
zorakılığın əvəzində fiziki zorakılıqdır.
Artıq Kit və Holly yoxdur, yeni xarakterlər, yeni insanlar peyda olur və
beləcə adlarını dəyişərək James və Priscillaya çevrilirlər. Əvvəldə bu yeni həyat
hər ikisnin xoşbəxtliyinə səbəb versə də, Hollynin balığı bu başlanğıcın sonuna
dair çox vacib bir əlamətdir. Hələ cütlüyün yeni tanış olduğu vaxtlarda Holly xəstə
balığını ölümə tərk edir və təzə bir balıq alaraq yeni başlanğıc edir. Kit və
Hollynin əvvəlki xarakterlərini və adlarını ataraq yeni şəxsiyyətə bürünərək
başlanğıc etmələri əslində ölü balığın başına gələnlərin eynisidir. Bu anda çox
vacib bir detalı göz önünə gətirsək yerinə düşər: Holly balığını öldürdükdən
sonra bütün qəlbi ilə peşman olduğunu Kitə etiraf etmişdi. Beləcə cütlük
qaçınılmaz finala doğru ümidsizcə getməyə davam edirlər. Əslində Terrence
Malick ciddi bir sistem tənqidin edərək fərdin kapitalizmin xaricində qala bilməyəcəyini
qabardır. Kit və Holly çərçivələri qıraraq sistemin xaricinə çıxdıqları andan
etibarən bütün dünya onlara düşmən kəsilib arxalarınca düşür. Halbuki onların
istədiyi sadə bir şey var ki, öz həyatlarını daha mənalı etsinlər. Film bu mənada
qəbahətin Kit və Holly də olduğuna deyil, dünyanın hər yerində gördüyü işlərlə
kapitalist sistemə daima baş əyən insanlarda axtarmalı olduğuna dair eyham
vurur.
“Badlands” ilk filmi olmağına baxmayaraq olduqca yetkin bir üslubu ilə diqqəti cəlb edir və gələcəkdə Malickin çəkəcəyi filmlərin təməlini
təşkil edir. Məhz sonrakı illərdə çəkdiyi – xüsusilə, “Days of Heaven” (1978) və
“Tree of Life” (2011) filmlərindəki insan həyatının dəyəri və təsadüfləri,
kainatda insanın yeri və zorakılığa meyilliliyi kimi mövzular “Badlands”
filmindən və birbaşa Malickin özündən qaynaqlanır. Bu səbəbdən də filmin
Terrence Malick filmoqrafiyasının klassik bir nümunəsi olduğunu demək olar.
0 Şərh:
Yorum Gönder