Yazan: Elmidar Süleymansoy
Medeya Yunan mifologiyasında Yasona qızıl badəni
tapmaqda kömək edən, onu sevərək ondan bir neçə övlad dünyaya gətirən Kolxida
çariçasıdır. Sonradan Yason ona xəyanət edərək başqası ilə evlənəcəyini xəbər
verəndə çariça rəqibini və Yasondan olan iki övladını öldürür və babası Günəş
tanrısı Heliosun ona verdiyi qanadlı araba ilə göyə çəkilir.
Rejissor Andrea Pallaoro bu mifoloji süjeti ilk
tammetraj filmi olan "Medeas"da gen-bol istifadə edib. (Filmin adında söz oyunu
olmağını güman etmək olar. Burada söhbət bir yox, bir neçə Medeyadan gedir. Ona
görə də adda cəm şəkilçisinin olması təsadüfi deyil) Hadisələr qeyri-müəyyən
zamanda baş verir. Lakin yağış yağdırılmasına edilən dua və sonda onun baş verməsi
apokaliptik motivləri xüsusən Bibliyanın bu hissə ilə bağlı olan əhvalatlarını
xatırladır. Sadəcə landşaftdan bilmək olur ki, ərazi haradasa ABŞ-Meksika sərhədində
olan bir yerdir.
Filmdə sujetin xeyli maskulinləşdirilməsini görmək
olur. Mifoloji sujet ailənin atası olan kişi roluna proyeksiya olunub. (Filmdə
bu rolu Brian F. O'Byrne canlandırır) O xeyli ailəcanlıdır, işgüzardır,
övladlarını sevir lakin paralel olaraq patriarxal qaydalarla yaşayır,
(televizoru söndürmə səhnəsi, qızının kosmetik vasitələrdən istifadə etməsinə
verdiyi kəskin reaksiya, yaşca ikinci oğlunu babasının yanına getməyə israr etməsi
və.s.) ənənəvi olaraq ata-oğul (xüsusən də böyük oğulla) münasibətləri çərçivəsində
özünü haqlı sayır, yeniyetməlik dövrünə keçmiş qızının üzərində məsuliyyətlə bərabər
həm də öz dəyərlərindən irəli gələn hökmlər verir. Ailənin intim həyatının
dağınıq olması böyük oğulda Edip kompleksinin əlamətləri, digər uşaqlarda ata
bağının demək olar sezilməməsində özünü biruzə verir.
Ana rolununun (Catalina Sandino Morenonun qəhrəmanı)
Medeya sujetində yerini xəyanət elementində görmək olar. O lal-kardır (düzdür
bunu filmin kulminasiya hissəsindən sonra bilmək olur. “Üç meymun” sujetinin
elementlərini də sujetə daxil olmağını görmək olur) ərinə cavan bir kişi ilə xəyanət
edir. İntiqam elementlərindən qaçan rejissor qadının əri və məşuqunu
qarşılaşdıran zaman mifoloji dekonstruksiyadan istifadə edir. Sadəcə sujetə əlavə
gərginlik verməklə hadisəni açıq saxlayır.
2013-cü ildə 70-ci Venesiya film festivalında
“Horizontlar” bölməsində iştirak edən filmin rejissoru haqqında həmin il jüri rəhbəri
olmuş Paul Schrader müsahibələrinin birində: “Gələcəyi ümid vəd edən 30 yaşlı
Bergman” demişdir.
0 Şərh:
Yorum Gönder