2014-cü
ildə Kann Kino Festivalında "Xüsusi baxış" bölümündə “Ən Yaxşı Film”
nominasiyasında qalib olan “White God” filmini ilin ən cəsarətli filmlərindən hesab
etmək olar. Rejissor Kornel Mundruczo filmi Macarıstanda baş qaldıran irqçilik
hadisələrindən dolayı narahat olduğu üçün çəkdiyini deyib. İnsanlarla itləri
eyniləşdirən film həmçinin, maraqlı ekran işi kimi kino tənqidçilər tərəfindən
yüksək rəy alıb.
Film anasının qısa müddətə ölkə xaricinə çıxmağı nəticəsində iti Hagen ilə birlikdə atasının yanına köçmək
məcburiyyətində qalan Lilinin hekayəsi kimi başlayır. Lakin bir müddət sonra
Hagen Lilinin atası tərəfindən küçəyə atılır və beləliklə, Lili ilə Hagenin yolları ayrılır. Bir orkestrda saksafon çalan Lilinin yeniyetməlik probleməri
ilə tənha qalan ailə iti Hagenin küçənin qəddarlığı ilə üzləşməyi paralel şəkildə
tamaşaçının diqqətinə çatdırılır. Lilinin həyatı böyümə hekayəsi istiqamətində
irəliləyir. Lakin Hagenin hekayəsi isə müxtəlif istiqamətlərə yönəlir. Əvvəlcə
melodram kimi başlayan, sonradan isə təhlükəli macəralarla dolu bir həyat ona
qapı açır. Ən sonda isə Hagenin həyatı Tarantinosayağı qisas hekayəsinə
çevrilir. Rejissor filmdə müxtəlif janrları bir arada tutarlı şəkildə istifadə
edir və bu janr kokteylini daha da irəli apararaq sonda distopik bir məkanın təsvirinin
verir.
Filmin qarışıq görünən amma tutarlı şəkildə hər şeyi bir arada tuta bilən
bu hibrid quruluşunun 2 fərqli məna ifadə etdiyini də diqqətə çatdırmaq
lazımdır. Birincisi, Lili personajının musiqi müəllimindən tutmuş atasına qədər
həyatındakı bütün avtoritar fiqurlara qarşı oyanan ruhi vəziyyəti; ikincisi isə
Hagen personajının filmdə cızdığı həyat yolu - küçə itlərinin yaşadığı vəhşi həyatda
apardığı mübarizə, bir it döyüşü simsarı tərəfindən qaçırılaraq qəddarlaşdırılmağı,
işgəncəyə məruz qalmağı və bunun nəticəsində insanlara qarşı bir üsyan hazırlamağı.
Hageni cinsiyyətə və dəri rənginə görə təzyiq altında olan hər kəsin metaforası
olaraq görmək mümkündür. Filmin hibrid quruluşu haqqında onu demək olar ki, məhz
Hagenin hibrid it olmağının vurğulanmağı və buna görə təhqirlərə məruz qalmağı
təhkiyənin sadədillə tamaşaçıya çatdırıldığı ən yaxşı üsuldur. Hagen və Lilinin
insanları manqurtlaşdırıb eyniləşdirən avtoritar fiqurlara üsyanı eyni olmayan,
bir çox fərqli rəngi və hissi özündə birləşdirən bir estetik təsvir dili ilə
göstərilir. Bununla da rejissor müxtəlif insanların avtoritarizmə qarşı mübarizəsinin
portretini cızır.
Bir üsyan filmi olaraq dəyərləndirilən “White God”un güclü tərəflərindən
biri də tamaşaçının insanlarla yox məhz heyvanlarla üzləşdirməyə çalışmağıdır. Ölü
bir inəyin soyuducuda parçalanmağını detallarını göstərərək başlayan film
mövzunun geridə qalan hissəsi ilə insanın səbəb olduğu zorakılıq aktlarına da
güzgü tutur. Qəssablara satılmaq üçün soyuducularda saxlanan heyvan bədənlərini
yeyilməkdən ötrü yox cəsəd kimi göstərən film olduqca sadə səhnədə gizlədiyi alt mətnlə çox
ciddi tənqidi özündə ehtiva edir. Qalan hissələrində Hagenin gözündən çəkilmiş
səhnələrdə də filmin insan personajlara qarşı məsafəli davrandığını görmək
mümkündür.
Macarıstanda artan irqçilik hadisələrindən narahatlıq hissi keçirdiyi üçün
belə bir film çəkən rejissor Kornel Mundruczo metaforaları ilə birlikdə çox
güclü ekran işinə imza atıb. Təhkiyədə qətiyyən bəsitlik gözə çarpmır. Əksinə olaraq
tamaşaçıya təsir edə bilən cəsur filmlərdən biridir. Avstriyalı romantik Rilkenin
“Bizi qorxudan hər şey sevgimizə möhtacdır” sözləri ilə başlayan film,
sınıq-sökük cəmiyyəti sadəcə sevgi ilə təmir etməyin mümkünlüyü mesajını
ötürür.
0 Şərh:
Yorum Gönder