İnsanlar arasında məhrəmlik
ciddi anlayışdır. Dövrümüzdə insanların məhrəmiyyətinə və şəxsi həyatına
birbaşa və ya dolayısı ilə edilən müdaxilələr getdikcə artır. Xüsusi ilə
texnologiya əsrində sürətli inkişaf məhrəmiyyətin pozulmasını asanlaşdırır, fərdlərin
gizli saxlamaq istədikləri məlumatları su üzünə çıxarır. Bəs yaxşı məhrəmliyinizi
pozan şəxsin sizə zərər verməkdən çox, öz sevgisini göstərmək olduğunu öyrəndiyinizdə
nə hiss edərdiniz? Ona qarşı mərhəmətli davranıb bu kortəbii hərəkətlərinə
haqq qazandırardınız? Yoxsa bu zorakı aktdan dolayı narahat olardınız? 17 illik
fasilədən sonra yenidən kamerasını işə salan polyak rejissor Jerzy Skolimowski
triller janrında lentə aldığı “Four nights with Anna” filmində bu sualları məhrəmliyi
pozulan Annaya yox, tamaşaçıya ünvanlayır.
![]() |
Jerzy Skolimowski |
Filmin əsas qəhrəmanlarından biri Polşanın
şimalında, kiçik bir qəsəbədə yaşayan, içinə qapanıq və köhnə məhkum Leondur. Onun
baxmalı olduğu yaşlı nənəsi və qəsəbə xəstəxanasının krematoriya şöbəsində işi
var. Günlərin birində xəstəxanada tibb bacısı işləyən Annanın təcavüzünə şahid
olur. Sonacan təcavüzü izləyən Leon Annaya kömək etmir. Təcavüzdən sonra
beynində yaratdığı məhəbbət Annaya qarşı daha da alovlanır. Platonik olaraq
Annaya bağlanan Leon gündüzlər onu xəstəxanada, gecələr isə evinin pəncərəsindən
izləyir. Hətta təcavüzdən sonra qadına qarşı heç bir nəvaziş göstərmir və gizli
şəkildə onun evinə girir. Kiçik ev işləri və xırda-para təmirlər edərək qadına
kömək etməyə çalışır. Lakin onun bu təşəbbüsü sonda Leonu yenidən bəlaya salır.
Leonun köhnə məhkum olmağı, məhrəmiyyət pozuntusundan
başqa heç bir günahı olmadığı halda, ətrafındakı hər cür sadə hadisədən
günahkar sayılmasına və etmədiyi təcavüzün üstünə atılmağına səbəb olur. Həbsdən
çıxdıqdan sonra Leonun keçən zaman ərzində cəmiyyətə uyğunlaşması mənasını itirir.
Cəmiyyətin qərəzli baxış bucağını tənqid edən filmdə tamaşaçının Leonla qurduğu
həssas əlaqə ön plana çıxarılır. Həmçinin pozuntu ilə yaranan münasibətin, hətta
Leona qarşı mərhəmət duyğusunun yaratdığı əxlaqi problemin üstündə də rejissor
ötəri olaraq keçmişdir.
Leonun “sevgi”
adına etdiyi hərəkətlərin nəzarətdən çıxmağı və Annanın evinə gizli daxil
olmağı qəbul olunmaz bir davranışdır. Bəs yaxşı Leonu Annanın
evinə daxil edən amil nədir? Vizual olaraq Annanın diqqəti cəlb edən görünüşü
yoxdur, yaşadığı yer köhnə bir evdir. Bəlkə də Leonu bunu etməyə vadar edən təcavüzün
qarşısını ala bilmədiyi üçün özünü günahkar saymağıdır?! Skolimowski filmdə bu
sualın cavabın vermir, heç filmin əsas problemi də bu deyil. Əsas problem ağır
tənhalıq yaşayan Leonun bir yerə aid olma, oyuna kortəbii şəkildə qoşulma cəhdləridir.
Belə ki, daxil olduğu evdə xırda-para işlər görərək bu tələskənliyini
bağışlatdırmağa çalışır. Əvvəlcə paltardan qopmuş bir düyməni tikir, ardınca
yeri silir, saatı təmir edir və bu cür davranışları onun həyatında əsas həyəcanverici
qüvvəyə çevrilir. İstənilmədən bir həyata daxil olmağının əvəzini isə, görünməzliyi
və hər kiçik xoşbəxtliyinin qarşılığı ilə ödəyir. Onun bu davranışları Leonu
üçüncü səhifə xəbərinə aparacaq və yenidən məhkum olmağına səbəb olacaq.
Bütün pozuntular zamanı Annanın dərin yuxusu, həyata
passiv dirənişi, məruz qaldığı təcavüz travmasının nəticəsidir. Sanki
başına bu məşum hadisə gəlməmiş kimi bütün baş verənləri yaddaşından rədd edir.
Məsələyə Annanın tərəfindən baxdıqda bu susqunluğu başa düşüləndir, çünki bu
susqunluq onun məhrəmiyyətinə və bədəninə edilən hücumların qarşılığında
keçirdiyi utanc hissidir.
17 ildən sonra yenidən rejissor kürsüsündə əyləşən
Skolimowski kiçik bir hekayə ilə məhrəmiyyət və travmatik pozuntuları göz önünə
gətirir. Həmçinin filmdə tənhalığın səbəb olduğu sevgi aclığı da özünəxas şəkildə
həllini tapır.
0 Şərh:
Yorum Gönder