Yunan Yeni Dalğasının gənc rejissorlarından olan Alexandros Avranas
lentə aldığı “Miss Violence” filmi ilə 2014-cü il Venesiya film festivalında
“Ən yaxşı rejissor” mükafatına layiq görülmüşdü. Rejissorun sayca ikinci filmi
olan “Miss Violence” ailə konteksində olmağına baxmayaraq, çox ciddi sistem tənqidini
özündə ehtiva edir. Avranas Berlində baş verən gerçək hadisədən - kiçik bir qızın
intihar etməyindən sonra belə bir film çəkmək üçün ssenari yazır və intihara nələrin
səbəb olacağını cavablandırmağa çalışır və bununla belə, öz ölkəsindəki böhran
vəziyyətini də göz önünə gətirərək, “baxıb qalmaq” hekayəsinə ekran həyatı
verir.
Film ailəvi ad günü
səhnəsi ilə açılır. 11 yaşı tamam olan Angeliki üzündəki küskün ifadə ilə
şamları üfürür. Ailəvi şəkil çəkdirdikdən sonra Leonard Cohenin “Dance Me to
the End of Love” musiqisinin müşaəti iə atası ilə rəqs edərkən Angelikinin
üzündəki etinasız ifadəylə daha yaxından tanış oluruq. Evin balkonuna gedən
Angeliki mənzərəyə tamaşa edir, əvvəlki etinasız və küskün ifadəsini yığışdırıb
həyata son dəfə gülümsəyir və ardınca özünü balkondan aşağı tullayır, 11 yaşlı
qız intihar edir. Ailənin digər 6 üzvü cəsədin başına yığılır, filmin adındakı
şiddətin ilk hissəsi bu səhnədə qabarır - 6 nəfərlik ailə sadəcə cəsədə baxmaqla
yetinir. Bəli baxmaqla, sadəcə “baxan” insanlarla dolu bir ailə portreti.
Film gündəlik
problemlərin müşaəti ilə ailəni göz önünə gətirərkən ağla gələn ilk sual 11
yaşlı qızın öz ad günündə niyə intihar etməyidir. Buna səbəb nədir? Niyə ailə
öz fərdinin ölümünü heçə sayır? Filmin böyük hissəsi boyunca tamaşaçı bu
sualları ünvanlayır. Ta ki, rejissor son sözünü deyənədək. Ailənin sükanını əlində
saxlayan ata obrazı qızlarını və nəvələrini nəzarətdə saxlayarkən qapıların
kilidlərini sökür. Ailə sirrlərini mövzu edən filmlərdə bağlı qapılar əsas
motiv sayılsa da, bu filmin əsas obrazı olan ata qapıların bağlanmağına icazə
vermir və qurduğu ailənin hər fərdinin şəffaf şəkildə göz önündə olmağını istəyir.
Hətta rejissor qapı əlaqəsini gücləndirmək
üçün filmdə göstərilən ailəyə qarşı qonşu evin qapısının kilidli olduğunu
xüsusilə göstərir. Filmin sonlarına qədər bu qəribə vəziyyəti aydınlaşdırmaq
çox çətindi. Sonda isə film tamaşaçı ilə açıq oyuna girir. Nənə rolunda heç səsini
çıxartmayan passiv qadın, Angelikinin anası rolunda ruhi xəstə olan ailənin
qızı və nəzarət altında olan robot kimi nəvələr; hamısını avtoritar, şiddətli
qanunlarla idarə edən ata obrazı
qızlarını hətta nəvələrini də cinsi istismar edir. Angelikinin də bu sistemə
daxil olmadan əvvəl intihar etməyi üzə çıxanda əslində intiharın bir qaçış
olduğunu, ailə üzvlərinin onun cəsədinə keyləşmiş şəkildə baxmağının isə bu
qaçışın onlarda ikrah hissi oyatmış olduğunu anlayırıq. Filmdə şiddət bir daha ailədə
qabarır və hər bir fərdi ələ keçirir. Ailə üzvləri əxlaqın və azadlığın yox
sayıldığı işlər görərək həyata tutunurlar. Hətta intihardan sonra şiddətin
özünü aydın şəkildə büruzə etməyinə baxmayaraq ailə özvlərindən heç biri
yuvadan çıxmır. Ya sistemə tabe olub onun bir köləsi olmalısan, ya özünü
öldürüb sistemdən qaçmalısan, ya da qapını bağlayıb gizlənərək sistemin
unutduğu fərdlərdən biri olmalısan. Ancaq nə olur olsun çölə çıxıb sistemi dəyişdirməyə
cürət etməməlisən. Filmin demək istədiyi və göstərdiyi əsas problem sistemə dirənir
və ona öz tənqidini digər bir yunan rejissorun lentə aldığı “Dogtooth” filmində
olduğu kimi ailə konteksindən tamaşaçıya çatdırır. Avranas açıq bir şəkildə
dövlət - ata, ölkə - ailə müqayisəsi etdiyi hekayənin sonlarında baş verən heç bir
şeyə səs çıxarmayan ana personajının atanı bıçaqlamağı və ilk iş kimi qapını
kilidləməyi filmdə tutarsız bir çarə kimi təsvir edilir.
“Miss
Violence” ailə sirrləri kimi dəyərləndirilən
mövzusu və şiddət konteksinə uyğunlaşdırılmış təhkiyəsi ilə minimalist
filmdir. Avranas bəzi səhnələrdə
tamaşaçını sıxmağa çalışsa da, hadisələr zənciri filmin marağını öldürmür.
Filmin retro atmosferi və solğun rəngləri ailə fərdlərinin soyuq hal və hərəkətləri
ilə uyğunluq təşkil edir. Xüsusilə aktyorların qan donduran ifaçılığını da
vurğulamaq yerinə düşər. 2014-cü ildə Venesiya film festivalında “Ən yaxşı
rejissor” və “Ən yaxşı aktyor” nominasiyalarında qalib olan film Yunan Yeni
Dalğasının ən yaxşı filmlərindən biri kimi yadda qalmağı bacarır.
0 Şərh:
Yorum Gönder