İran kinosunda son vaxtlar çəkilən “Fish and Cat” filmi ənənəvi İran
mövzusundan uzaq, lokal münasibətlərə toxunmayan fimlərdən biridir. 2013-cü ildə
Venesiya film festivalında göstərilən film diqqətdən kənarda qalmır. Həmçinin “Fish
and Cat” filminə “Sənət və Təcrübə” şəklində izah vermək olar. Çünki qarşımızda
bir plan ardıcıllığı ilə çəkilən 134 dəqiqəlik sənət əsəri var.
Filmin əsas mövzusu bir zaman İran mətbuatını işğal edən insan əti verən
restoran haqqındadır. “Fish and Cat” saralmış ağacların yüksəldiyi meşəlik ərazinin
kənarında, kiçik bir daxmanın qarşısında öz gündəlik işlərini görən iki şəxsin
görüntüsü ilə açılır. Bir maşın gəlib daxmanın qarşısında dayanır, gənclərdən
biri yaxınlaşıb ünvan soruşur və ünvanın yazıldığı kağızı onlardan birinə verir. Lakin onlar mənasız
suallar verərək söhbəti yubadır, ünvanın yazıldığı kağıza tüpürür hətta, gəncdən
şəxsiyyət vəsiqəsi istəyərək vəziyyəti daha da gərginləşdirir. Lakin onlar üçün
təhlükəli vəziyyətin olmadığı anlayan iki şəxs ünvanın izahını verdikdən sonra
meşəyə üz tutur. Filmin əvvəlində kamera bu iki şəxsin ətrafında dövrə cızır,
daha sonra onların ardınca meşəyə qoyulur. Onlardan birinin əlində benzin
bidonu, digərinin əlində isə dibinə qan çökmüş ağ torba var. Meşənin içində ata
və oğula rastlayırlar, ünsiyyətdən sonra kamera oğlun arxasınca düşməyə
başlayır və gəlib çıxırıq ənənəvi çərpələng festivalı üçün ərazidə çadır quran gənclərin
yanına. Beləcə kamera tamaşaçını sanki labirintdəymiş kimi təkrarlanan hadisələrin
girdabına salır.
Shahram Mokri kamera ilə hər dəfə bir personajı izləməyi hadisələr
labirintindəki gərginliyi də artırır. Bunu bir plan ardıcıllığı ilə etdiyi üçün
zaman anlayışını filmdən uzaqlaşdırır. Beləcə hər personajın kəsişdiyi anda bir
hadisəni iki və üç dəfə izləyirik. Shahram Mokrinin bizə göstərmək istədiyi isə
bu hadisələr silsiləsinin fonunda baş verən cinayətdir. Hər dəfə kameranın izlədiyi
personajın hara apardığı marağa səbəb olsa da hadisələr sonda tamaşaçını gözləmədiyi
bir cinayətə gətirir çıxarır və üstəlik Mokri bu cür çətin mövzunu bir plan
ardıcıllığı ilə təqdim edir. Qurbanın adının Maral olmağı isə onun ov olacağına
işarə edir. Tamaşaçı cinayəti görmür və əvəzində isə qurbanın ən çox sevdiyi
musiqinin fonunda titrləri izləyir.
Shahram Mokrinin lentə aldığı bu film kino tarixinin bir plan ardıcıllığı
ilə çəkilən ikinci ən uzun filmidir. Mokrinin kamerası kinonun ucsuz-bucaqsız kainatında
tamaşaçıya yeni bir təcrübə yaşadır. Bir plan ardıcıllığı ilə çəkilən ən yaxşı
filmlərdən biri də Sokurovun lentə aldığı “Russian Ark” filmi olsa da Mokrinin filmi də bu yöndən geri qalmır. Bu cür estetik
filmlər kino tarixində iz qoymağı bacarır.
0 Şərh:
Yorum Gönder