![]() |
Pawel Pawlikowski |
Polyak rejissor Pawel Pawlikowskinin müsahibəsini təqdim edirik:
“İda” filmini doğulduğunuz
Polşada çəkmisiniz. İdanın öz keçmişinə etdiyi səyahətlə illər əvvəl tərk
etdiyiniz Polşada film çəkmə səyahəti arasında necə bir əlaqə yaratmısınız?
Sentimental bir əlaqə yaratdığımı deyə bilərəm. İdanın
böyüdüyü monastrda bir hekayə nəql etmək bir mənada daha sadə bir həyata
qayıtmaq kimi idi əslində Dünya qarışıq, dinamik və təlaşlı yerdi mənim üçün. Hər
şey artıq kimi gəlir mənə. Təbii ki şəxsən bir monastra sığınmaq istədiyim mənasına
gəlmir bu, lakin İdanın həyatı daha az qarışıq bir həyata olan istəyimi əks
etdirdiyini deyə bilərəm.
Film olduqca tragik bir
hekayə nəql etməyinə baxmayaraq yaşanan faciə ilə araya məsafə qoymağı bacarır.
Tamaşaçıya sentimental təzyiq göstərməkdənsə, bir addım geri atıb böyük
portreti görməyinə imkan yaradır. Hekayənin sentimental formasına necə
yanaşmısınız?
Olduqca dramatik bir hekayədir, personajların taleləri
başqa-başqa yerlərə sovrulur. Mən bu dramatik hekayəni klassik kino dili ilə
lentə almaq istəmədim. Hekayənin sentimental gücünü ortaya çıxarmaq üçün çoxlu
yaxın plan və çiyin kamerasının istifadə olunmağı məni narahat edirdi. Görüntülərin
sentimental mənada manipulə etmədən duyğu dolu bir təsir yaratmağını istədim. Hər
kadr əslində daxilən duyğu doludur. Kino duyğuları ön plana çıxara bilən ən çox
xüsusiyyətə malik bir sahədir. Digər yandan da hekayənin performanslardan güc
almağını istədim. Hekayəni hamının duyğularına xitab edə biləcək düşünülmüş bir
hala büründürməyə çalışdım. Tamaşaçının “indi nə olacaq” deyə soruşmağından
başqa özünü hekayədəki duyğu axımına buraxmağını istədim.
Filmi akademik formatda çəkməyinizə
səbəb nə idi?
Akademik format daha fotoqrafik bir təsir yaradır.
Ekran dar olduğu üçün kadrın içində çox az şey göstərmək mümkün olur. Lakin bir
çox şeyi göstərmədən daha çox məna yarada bildiyimiz, daha çox şey hiss etdirə
bildiyimiz formatdı bu.
İlk dəfə ssenaridə ortaq
çalışmısınız. Ssenarinin yazılma müddətindən bir az bəhs edə bilərsiniz?
İlk yazdığım versiyanı bəyənmədim. Ssenarini beş il əvvəl
yazmağa başlamışdım. Ssenari yazmaq mənim üçün davam edən bir şeydi. Məndən prodüsserim
bitmiş bir ssenari gözləyirdi. Lakin ssenari heç vaxt son halını almadı. Çəkilişdə
kamerayla belə yazmağa davam edirdim əslində. Bu səbəbdən də ssenari yazmaq
müddətinin nə qədər davam etdiyini hesablamaq mən sarıdan mümkün deyil.
Kameranızı İkinci Dünya
Müharibəsindən sonra yaşanan tarvmalara çevirmisiniz. Filmdə soyqırımdan sonra dəyişən
mülkiyyətə dair bir eyham da var. Müharibədən sonra baş verən və çox da bəhs
edilməyən mövzudur bu. Soyqırımın iqtisadi nəticələrinə xüsusi bir eyham vurur
film.
Soyqırım polyaklar tərəfindən edilməyib, almanlar tərəfindən
edilib. Soyqırım polyakların bir qisminin vecinə olmayıb, bir qismi də yəhudiləri
qorumağa çalışıb. Filmin mülkiyyət məsələsi ilə bağlılığı olduğunu düşünmürəm.
Ailəsini qorumağa çalışarkən öldürülən bir atanın və ailəsinin hekayəsini nəql
etmişəm. Təbii ki bu məsələ də vacibdir. Ancaq bu sadəcə İkinci Dünya Müharibəsi
illərində olmuş bir şey deyil. Varşavada yaşadığım evi 1970-ci illərin əvvəlində
tərk etmişdim, illər sonra geri qayıdanda qapı qonşumuzun mənim evimə yerləşdiyini
gördüm. Geri qayıdıb evi əlindən alacağam deyə çox qorxmuşdu. Bu yəhudi-polyak məsələsindən dolayı yaranan bir məsələ deyil. Bu ölkənin xaotik tarixi ilə əlaqədardır.
Bu müharibəni, kommunizmi yaşamış bir ölkənin, ertəsi günün nələr gətirəcəyini
blməyən bir cəmiyyətin yaşadığı travmanın yansımasıdır. Şərqdəki burjuy cəmiyyətində
mövcud olan bir şey deyil bu. Polyaklarla yəhudilər arasındakı problemdən başqa
dərin travmalar yaşamış cəmiyyətin hamısında var olan bir problemdir bu mülkiyyət
məsələsi.
Bəs filmin sonu ilə əlaqədar
nə deyə bilərsiniz? İdanın monastıra geri qayıtmağı mühafizəkar bir yanaşma
olduğunu deyənlər də oldu.
Açığı bu elə də vacib deyil. Mənim üçün sonluq tutarlı
idi. Əgər mühafizəkar deyirlərsə mühafizəkardı. (gülür)
Filmin vizual təhkiyəsinə baxanda
son səhnədə bir qırılma görmək mümkündür. Niyə son səhnəni filmin o ana qədərki
üslubundan fəqrli bir üslubda lentə almısınız?
İda son səhnədə monastra geri qayıdır. Lakin bəlli bir
enerji ilə, dəyişərək geri qayıdır. Kadrların içində həbs olunmuş bir personaj
olmaqdan xilas olub kameraya hökm etməyə başlayır. Bu səbəbdən kamera hərəkət
etməyə başlayır və obrazı izləmək məcburiyyətində qalır.
0 Şərh:
Yorum Gönder